Många företag fokuserar på att hitta ett CRM-verktyg för sälj, när de söker efter ett CRM-system. Under köpprocessen så får man ofta information eller en demonstration om andra kompletterande egenskaper som gör att CRM-verktyget kan bli en mer central systemlösning i organisationen som kan användas av både marknad, operations och after sales.
Dock så rekommenderar vi för de företag som vet att deras
främsta behov är att de vill ha ett CRM-verktyg för att
öka försäljningen och effektivisera säljprocessen.
Skall också fokusera på de CRM-system som har utvecklats för att just
säljteam skall arbeta i dem!
Exempel på dess systemlösningar är
Pipedrive, SuperOffice,
Salesforce som alla är väldigt säljfokuserade
CRM-verktyg där de mesta inom systemet handlar om att effektivisera så
mycket som möjligt för säljaren att hantera sin säljpipe, rapportering,
konvertering av leads etc.
Nedan är en tabell med en översikt för de företag som letar efter det bästa CRM-verktyget inom sälj.